Kiedy wynająć biuro?

Wynajęcie biura, zwłaszcza w dużym mieście jakim jest Kraków nie powinno być trudne. Wielu firmom zdecydowanie łatwiej biuro wynająć, niż kupić, zwłaszcza gdy trzeba uwzględnić wkład własny albo otrzymanie kredytu. Jakie firmy są zainteresowane wynajęciem biura?
Oczywiście zakup własnego biura wiąże się z wieloma kwestiami do rozważenia, formalnościami i sporym wydatkiem. Jeśli chcesz kupić biuro, w pierwszej kolejności musisz sprawdzić swoją zdolność kredytową. Należy też założyć, jakie są możliwości rozwoju firmy i czy za rok lub dwa kupione biuro nie stanie się za małe, albo przeciwnie – nie okaże się za duże. Za wynajęciem biura w wielu przypadkach jest wiele argumentów. Po pierwsze wynajęcie pomieszczeń pozwala na większą elastyczność i nie wiąże firmy na kilka lat z bankiem i koniecznością spłacania kredytu. Dlatego opcja wynajęcia jest korzystniejsza dla firm, które stawiają dopiero pierwsze kroki, nie mają zdolności kredytowej i własnych środków na kupowanie nieruchomości, nie są w stanie przewidzieć tempa rozwoju swojej firmy albo działają w kapryśnej branży. Lepiej wynająć biuro, gdy firma otwiera kolejny oddział albo gdy wymaga bardzo dużej powierzchni biurowej, czyli takiej, która na rynku warta jest nawet kilka milionów.

Do głównych plusów związanych z wynajmowaniem biura należą: elastyczność, czyli możliwość zmiany lokalu, gdy zajdzie taka potrzeba, posiadanie więcej środów na inwestycje i rozwój firmy bez potrzeby zamrażania ich w nieruchomościach i brak odpowiedzialności za budynek i utrzymanie nieruchomości, bo ta kwestia cały czas jest na barkach dewelopera czy zarządcy budynku. Minusem pozostaje fakt, że wszystkie środki, które przeznaczamy na wynajem nie powiększają kapitału firmy.

Warto umowę podpisywać jednak z ważnym graczem na rynku, firmą, która nastawiona jest wynajem biur. W Krakowie taką działalnością zajmują się biura nieruchomości, ale także firmy budujące biurowce z przeznaczeniem na wynajem biur firmom z różnych branż.